вторник, 12 април 2011 г.

хаотичните ми мисли за психичните ми проблеми

Пука ми за всичко.
Късам си нервите за работа, пари, сметки, учене, приятели, родители, гадже, социален живот.
Притеснявам се за глобалното затопляне, радиацията, микробите, световната икономика, изчезването на тигрите и всякакви такива глупости.
Сънувам кошмари как не се справям с живота си, будя се и изведнъж искам да се върна в кошмара си, защото поне той не е реален.
Искам да ям здравословно, да спортувам, да карам колело, да се науча да готвя, и да спра да правя всичко в последния момент, но не се получава.
Трябва ми време и концентрация да чета и пиша, защото това е единственото нещо, което ми е страст и мечта и по принцип не-невъзможно.
Обсебена съм с това всичко да ми е наред и ако нещо не ми е наред се вглъбявам до болка в него. И то дори не продуктивно вглъбяване, просто вечно натякване на себе си това, което не мога да направя.
Всъщност съм обсебена с това да съм "достатъчно добра", без да осъзнавам, че за себе си не мога да съм достатъчно добра ако продължавам да се вглеждам във всичките си грешки и в главата ми те да придобиват размер, 10 пъти по-голям от оригиналния.
Уча се да не ми пука и в случаите, в които наистина не ми пука, се спирам и се питам какво е станало с мен и защо съм безчувствена кучка. И после не знам какво да правя. И накъде да тръгна.
Някак си няма среда при мен. Или е прекалено вдясно, или прекалено вляво.
Рано или късно претръпваш и спира да ти пука за всичко, но аз дори и това не си позволявам.
Искам да съм една, но сама се спъвам.
И си мисля че искам да съм такава, такава и такава, а друг път искам да съм инаква и накрая май никаква не съм.
Искам да има някаква праволинейност в характера ми, а аз съм се виждала във всички спектри на човешкото държание. Не знам всъщност каква съм.

И свиквам с проблемите си, защото не си ги давам. Държа ги с ръце, едвам ги обгръщам и внимавам някой да не падне, да не би случайно да ми стане по-леко.

Свиквам да съм нещастна и по едно време се спирам и си казвам "А защо не може да съм щастлива? Защо не може да функционирам добре? Защо не мога да се справям?"

Защото съм аз и май не знам друг начин.

Забавно е.
Да се бориш със себе си и да се надяваш да победиш.
Абсурдно.
И все пак го правя.
Защо?

А де...
защо...

4 коментара:

  1. Съчувствам ти. Дойде ми вманиачението и поне 2 часа съм го мислил това - как бих му измислил решение ако беше в мойта психика тази каша... еми дойде ми почти главобол обаче не успях адекватно да го измисля. много е сложно и разнопосочно при тебе. Аз съм свикнал с психическа каша, в която все пак има сравнителна линейна целенасоченост и долу горе единна визия за това какво искам от себе си и живота си в резултат на което пак си се ядосвам че не съм достатъчно добър но като тъпчеш все в една посока все пак има напредък и можеш да си се кефиш на него. както и повечето проблеми се третират с пълен непукизъм а само тези, внимателно филтрирани, които си заслужават да ми пука за тях - с вманиачение, при което системата не се претоварва с много мании на веднъж. вярно не можеш ли вместо да отиваш към пълен непукизъм да ги отсееш обсебеностите - изкрещяваш на вътрешните си гласове тоя, тоя и тоя оставате - другите марш от главата ми - няма да се занимавам с вас сега - не сте интересни - стига сте ми мрънкали. Аз постоянно гоня така разни нахали. Хем няма да се чувстваш безчувствена а едновременно с това и няма да се притесняваш за абсолютно всичко и да ти гръмва главата. А за праволинейността - може би в тебе просто не може да има праволинейност и в това ти е чара и не можеш да се опитваш да си някаква при положение че всъщност си всякаква едновременно - покриваш целия спектър на човешко държание - и ако се опитваш да си някаква само излищно се самоограничаваш и губиш "матриал" - може да се пуснеш по гребена на вълната и да си се забавляваш с това обсотятелство - праволинейни психики колкото щеш - пък при тебе е по - интересен вариант. Успех с овладяването на личностното психясване.
    Охх, май не помагам много - нали - мойто звучи даже по - объркващо - ясен пример че един психопат не може да бъде и психолог едновременно. :D

    ОтговорИзтриване
  2. хахахха, много си го мислил.
    "не можеш да се опитваш да си някаква при положение че всъщност си всякаква едновременно" това всъщност е добър съвет, не го бях поглеждала от тази страна.
    абе и аз не знам какво да правя, ще е хубаво поне в различните ситуации да мога да се държа подходящо, ама понякога и това не ми се получава.
    ще видим докъде ще го докарам с моята лудост...

    ОтговорИзтриване
  3. OOO, остави го подходящото - дръж си се естествено - както ти е на сърце - ако всички се държат подходящо ще е голяма скука. Иначе се радвам че помогнах при самоосъзнаването на всякаквостта ти :)

    ОтговорИзтриване
  4. предпочитам да се държа подходящо :D

    ОтговорИзтриване