събота, 26 февруари 2011 г.

ЗА БЪЛГАРСКОТО "ПРОИЗВОДСТВО" НА КУЛТУРА

  Дойде събота, а с него моят ред да Ви напиша нещо. Трудно се спрях на някаква тема, (защото по-лесно пиша, когато имам муза, но в момента нещо не ме спохожда). Може би, защото наближава 3-ти март, може би защото бях на театър реших да споделя с Вас моите мисли и разсъждения за българското изкуство и продукция. Сигурна съм, че сте чували следния израз: „Мразя държавата, обичам страната”. Може би споделям това мнение. Няма да Ви говоря за това колко е зле България, как нещата ще се влошават още...Лично за мен все някога те ще се променят, но това е друга тема...Та за българското изкуство..Ходили сте скоро на театър или на кино, за да гледате „Тилт” или някой друг български филм? Ако не сте...определено трябва да „поправите” този пропуск. Чувството да влезеш в кино залата и да знаеш, че вместо субтитри ще чуеш българска реч е направо страхотно. Събужда се в теб целият ти патриотизъм. Може българските филми да не са нивото на американското кино, нашите актьори все още да не могат да се „владеят” напълно пред камера, но има и те какво да покажат на света. Последно време забелязвам, че все повече български филми се снимат и се рекламират по кино салоните. Това трябва да е добро нещо нали? Всички знаем как бюджетите за всичко се съкращават, как актьорската гилдия страда от липса на пари. Хубаво е, че това се забелязва и от аудиторията. „Тилт” и „Мисия Лондон” буквално „счупиха” бокс офисите. Може би ми се струва, че започват да се снимат много неща, защото и по телевизиите пуснаха български сериали. Хубаво е, че българското кино и изкуство продължава да се „бори”, да си търси ниша (макар и чрез комерсализация), защото то може само да даде. Днес театърът беше почти пълен. Смехът се чуваше навсякъде...10 минути аплодимсенти...това трябва да значи нещо нали? Мисля, че да...но какво точно не мога да бъда сигурна. Само знам, че българските актьори имат още много да израстват, но заслужават реализация , както и останалите професии. Българският театър не бива да умира – има какво да ни даде и да ни обогатява във време, когато хората все повече загърбват история, култура и всичко..

2 коментара:

  1. Като бях малка нямаше кой знаеш колко активно българско изкуство - всичко беше на 20+ години, а сега като видя... Адски ме вдъхновяват тези хора, които се опитват да го възродят. Дали ще е театър, филм, сериал, книга или някоя песен - всичко така ме радва! Надявам се това прераждане да продължи

    ОтговорИзтриване
  2. Не мога да изкажа мнение по всички български филми, защото "Тилт" например още съм нямала възможността да гледам. Но имам мнение за театрите - обожавам ги. Не мога да живея без от време на време да посетя някоя постановка, било то в Народни, Армията или Сатирата. Чувството всичко да се играе пред теб (освен, че е на родния ти език) е неописуемо истинско. Обожавам го. Има постановки, които съм гледала повече от веднъж и пак бих ги гледала. Българските актьори са невероятни и никой филм не може да ми донесе толкова истинска емоция и такъв искрен смях.

    ОтговорИзтриване