петък, 25 февруари 2011 г.

Отново е ПЕТЪК


    И аз като мис Четвъртък имах муза, но днес не. Само дето аз съм лоша и ще я изтезавам (музата де) да поработи малко, стига е мързелувала. 
    Нали знаете тази наскоро нашумяла социална мрежа (наскоро, наскоро, колко да е наскоро, има няма 2 години) наречена Фейсбук? Да. Няма да ви говоря колко е готина, защото според мен е точно обратното. Ще ви говоря за хората там и това колко са безчувствени... Предполагам вие сте информирани какво се случва в Либия поне, ако знаете и за Египет и Нова Зеландия още по-добре, а ако не знаете значи сте от въпросните хора за които ще стане дума след малко. Сещате се за фактически гражданската война там и за репресиите, които Кадафи наложи срещу протестиращите. Това като нещо много сериозно, засягащо голяма част от света, трябва да се знае от всеки уважаващ себе си човек, който приравнява себе си към поне малко интелигентните. Да обаче на младежите във Фейсбук не им пука за това, те са прекалено заети със личните си проблеми - кой профил им е по-добър; къде да се снимат след като родителите им правят ремонт в банята и огледалото е свалено; колко много мразят живота си, защото косата не им изглежда като на някоя кифла от Пайнер или пък защото гаджето им не им е пуснало. Сещате се - проблеми от жизненоважно естество. Не мога да повярвам какви егоисти са. От известно време на сам знам, че всички хора (без изключение) сме егоисти по един или друг начин, но във Фейсбук е направо жалка картинката. 
    За това ви моля - не бъдете като тях, поинтересувайте се какво се случва, подкрепете хората умиращи за свободата си, нещата са сериозни и човешки животи се губят всеки ден. Не бъдете такива егоисти.



5 коментара:

  1. а така, аз и ти добре нахранихме хората тая седмица!
    естествено, че не им пука, прекалено са заети с това да са тъпи и повърхностни.

    ОтговорИзтриване
  2. Почти цяла сутрин преди да тръгна на училище си пускам CNN и гледам какво става по света - революции, катастрофи, убийства, а малкия свят, в който живея изобщо не знае какво се случва!

    ОтговорИзтриване
  3. Говорете, говорете... аз като живея в Испания, а уж тях пряко ги засягат проблемите с бежанците от арабския свят, да не мислите, че тук на някой му пука? Картинката е същата. Незаинтересованост и небрежност. Хората си стоят по кафенетата и си обсъждат злободневните глупости.

    Тъжно, но факт. На никого не му е до мъките на останалите. Обикновенно се сещаме какво, когато собствената ни къща гори и викаме за помощ. Сега, когато за пореден път ще скочат цените на всички стоки и услуги, заради петрола, отново ще има такива, които ще се чудят защо и от къде стана това.

    ОтговорИзтриване
  4. точно за това мислех да пиша и аз в четвъртък.
    в тъмблър всеки втори пост на даша ми е за Либия, а като излеза на вън, отида в училище, влезна във фейсбук виждам как на никого не му пука. всички мрънкат за собствените си проблеми. в часа по история 3 момчета от класа ми повториха няколко пъти 'тъпите либийци'.. побеснях. чули недочули тръгнали да редят. говорих с единия после: 'тва е либия, медиците са ни държали, що да ми пука' и последва 'освен тва са гнусен народ' и започна да изрежда други държави от азия и африка.. били гнусни. защо да ми пукало.
    бях се отчаяла няколко дни и не исках да ги гледам. отвращаваха ме абсолютно всички. питаха ме за кво се държа така.. отговарях и чувах само 'защо го приемаш толкова навътре', 'за кво ти пука толкова'
    .......отчайвам се.

    ОтговорИзтриване
  5. Притеснявам се в какъв свят живеем. 98% от хората не им пука за никого освен за себе си, чиста форма на висш егоизъм. Радвам се поне, че познавам хора, които са заинтересовани от случващото се и оставят себе си на по-заден план.

    ОтговорИзтриване